Σχέδιο Δράσης

Το σχέδιο δράσης που εκπονεί η σχολική μονάδα κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 33 του ν.4692/2020

    Για το σχολικό έτος 2022-2023 η Σχολική  Μονάδα  συντάσσει το Ετήσιο Σχέδιο δράσης  λαμβάνοντας υπόψη τις εξής παραμέτρους:

  • Ως κεντρικός στόχος του Σχεδίου δράσης ορίζεται ένα σχολείο χωρίς αποκλεισμούς, με αποδοχή της διαφορετικότητας. Ένα σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία όπου οι μαθητές/τριες με αναπηρία εκπαιδεύονται μέσα από καινοτόμα προγράμματα, καλλιεργώντας δεξιότητες του 21ου αιώνα, όπως η κριτική σκέψη, η επικοινωνία, η δημιουργικότητα, η αλληλεγγύη, η δημιουργική σκέψη, το φιλικό και συνεργατικό κλίμα αλλά και οι δεξιότητες ζωής, όπως η προσαρμοστικότητα, η υπευθυνότητα, η ευαισθησία και η ενσυναίσθηση, για τη συμπερίληψη των μαθητών/τριών με αναπηρία στο σχολικό περιβάλλον «ένα σχολείο για όλους», σύμφωνα με το όραμα του σχολείου που αναφέρεται στον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας του 2ου Ειδικού Νηπιαγωγείου Ηρακλείου..
  • Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων θα υλοποιηθούν Δράσεις και από τις τέσσερις(4) θεματικές ενότητες των Εργαστηρίων και η διάρκεια της κάθε θεματικής θα διαρκεί δύο(2) μήνες με την υλοποίηση πέντε(5) έως επτά(7) Εργαστήρια Δεξιοτήτων ανά Θεματική Ενότητα.
  • Η συστέγαση του σχολείου με σχολεία γενικής εκπαίδευσης και η πολύχρονη συνεργασία με προγράμματα συνεκπαίδευσης για τη συμπερίληψη και την ένταξη των μαθητών/τριών με αναπηρία στην Παιδαγωγική Ακαδημία και η τοποθέτηση ειδικών παιδαγωγών , ειδικού βοηθητικού προσωπικού και ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού, όπως θεραπευτών λόγου και σχολικής νοσηλεύτριας και η ενδεχόμενη τοποθέτηση και άλλων ειδικοτήτων θα συμβάλλουν ουσιαστικά, δίνοντας μία ιδιαίτερη δυναμική στον σχεδιασμό των δράσεων.
  • Τα βασικά πλεονεκτήματα της σχολικής μονάδας που θα βοηθήσουν στην καλύτερη εφαρμογή του προγράμματος, όπως αναφέρονται αναλυτικά στο Σχέδιο Δράσης της Σχολικής Μονάδας, είναι η συνολική ακαδημαϊκή και επιστημονική κατάρτιση των συμμετεχόντων Εκπαιδευτικών, Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού και Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, η άμεση συνεργασία όλων των ειδικοτήτων, η διάθεση γόνιμης και ουσιαστικής συνεργασίας όλων των μελών του προσωπικού και η αλληλεπίδραση μεταξύ τους για την επίτευξη ενός κοινού οράματος και η επαρκής υλικοτεχνική υποδομή της Σχολικής Μονάδας σε συνδυασμό με τις ψηφιακές δεξιότητες των Εκπαιδευτικών και τις θεραπευτικές προσεγγίσεις του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και την παροχή βοήθειας του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού. Η καλλιέργεια ενός σχολικού κλίματος με κύρια χαρακτηριστικά την συνεργασία, την αλληλεγγύη και την αποδοχή της προσωπικότητας του άλλου.

Ως Συντονίστρια του Προγράμματος ορίζεται η Εκπαιδευτικός και Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου Νικολέττα Σαμαρά, ως Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί ορίζονται οι Ευαγγελία Τζουλιαδάκη, Αρφυρώ Σπάρταλη, ως συμμετέχοντες ορίζονται το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό Ειρήνη Τρευλάκη, το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό Δήμητρα Καταφυγιώτη ΠΕ25,  Ο Αντώνιος Κορδέλας ΠΕ 21, η Παπαδοβασιλάκη Κυριακή ΠΕ30, η Πετράκη Σοφία ΠΕ 29    και ενδεχομένως άλλες ειδικότητες που αναμένεται να τοποθετηθούν στη Σχολική Μονάδα. Όλο το Προσωπικό θα συνεργάζεται και θα αποφασίζει από κοινού τις δράσεις προς υλοποίηση ανά θεματική ενότητα με την κατάλληλη προσαρμογή και διαφοροποίηση στις ανάγκες, τα ενδιαφέροντα και τις κλίσεις των μαθητών/τριών με αναπηρία και των δύο(2) τμημάτων, Πρωινό και Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.

Συνεργασία θα υπάρξει και με επιλεγμένους φορείς του προγράμματος, οι οποίοι αναφέρονται αναλυτικά στο Σχέδιο Δράσης της Σχολικής Μονάδας, όπως το Ιστορικό Μουσείο Κρήτης, η Παιδική Helmepa, καθώς και με τα συστεγαζόμενα σχολεία γενικής εκπαίδευσης  και όπου κριθεί αναγκαίο με τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης Κρήτης κ. Γιγουρτάκη Μαρία. Το υλικό και τα προϊόντα της εργαστηριακής δουλειάς δύναται να παρουσιαστεί σε μέλη της ευρύτερης σχολικής κοινότητας για τη διάχυση των αποτελεσμάτων και την ευαισθητοποίηση της τοπικής κοινωνίας και την ενεργό σύνδεση του σχολείου με την ευρύτερη κοινότητα.

Η διάχυση των επιμέρους και των συνολικών αποτελεσμάτων της κάθε θεματικής ενότητας θα γίνει με διάφορους τρόπους όπως αυτοί αναφέρονται αναλυτικά στο σχέδιο της Σχολικής Μονάδας, όπως ενημερωτικό υλικό προς τους γονείς/κηδεμόνες, κοινωνικές ιστορίες, φύλλα εργασίας, κατασκευές και άλλο υλικό για την τακτική ενημέρωσή τους σχετικά με τη διεξαγωγη των Εργαστηρίων ανά θεματική ενότητα και υποθεματική.

Τα στάδια υλοποίησης των επιμέρους Εργαστηρίων θα ακολουθήσουν τη βιωματική προσέγγιση του προς μελέτη θέματος, τη διδακτική προσέγγιση της διαδικασίας του τεχνικού σχεδιασμού(προσδιορισμός ανάγκης, έρευνα στις ανάγκες του προβλήματος, ανάπτυξη πιθανών λύσεων, επιλογή της βέλτιστης λύσης, κατασκευή προτύπων, αξιολόγηση της λύσης, επικοινωνία της λύσης, επανασχεδιασμός), θα αξιοποιηθούν παιγνιώδεις δράσεις και σύγχρονες στρατηγικές-ρουτίνες σκέψης.

Το Σχέδιο Δράσης Σχολικής Μονάδας που έχει ήδη συνταχθεί θα υλοποιηθεί με παρόμοιο τρόπο και από τα δύο(2) τμήματα κατά τη λειτουργία του Πρωινού Τμήματος και σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου και του Προσωπικού, τηρώντας τα Υγιειονομικά Πρωτόκολλα κατά της νόσου Covid-19 και περιλαμβάνει:

1η Θεματική Ενότητα : Φροντίζω το Περιβάλλον

Υποθεματική : Παγκόσμια και τοπική κληρονομιά\

Τίτλος : «Από το σύννεφο νερό»

Βασικοί στόχοι :

  • Δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα.
  • Συνεργασία με το Ιστορικό Μουσείο Κρήτης, το πρόγραμμα είναι αφιερωμένο στον κύκλο του νερού και την ύδρευση της πόλης.
  • Δεξιότητες κοινωνικής ζωής.
  • Γνωριμία με το μουσειακό περιβάλλον.
  • Μάθηση για τον κύκλο του νερού.
  • Αισθητηριακή προσέγγιση με ποικίλα υλικά και ερεθίσματα για τη χρήση των υδάτινων πόρων.
  • Βιωματική μάθηση.
  • Ανάπτυξη συνεργασίας και κοινωνικότητας.
  • Συνεργασία με τη μουσειοπαιδαγωγό για τον κύκλο του νερού και την ύδρευση της πόλης.
  • Δημιουργία του δικού μας κύκλου του νερού και χάρτη της πόλης με ποικιλία διαφορετικών υλικών(δαχτυλομπογιές, ύφασμα, πλαστελίνη, κηρομπογιές, μαρακαδόρους).
  • Ενημερωτικό υλικό προς τους γονείς μέσω κοινωνικής ιστορίας.

Διάρκεια: επτά(7) εβδομάδες, με 7 εργαστήρια των δύο(2) ή/και τριών(3) ωρών την εβδομάδα.

Υλοποίηση απΟκτώβριο και Νοέμβριο.

 

 2η Θεματική Ενότητα : Ζω καλύτερα- Ευ ζην

Υποθεματική : Γνωρίζω το σώμα μου

Τίτλος : «Καθρέφτη-Καθρεφτάκι μου»

Βασικοί στόχοι :

  • Δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα.
  • Δεξιότητες ζωής.
  • Γνώση και κριτική κατανόηση του εαυτού: γνωριμία με τον εαυτό μου, αναγνώριση της διαφορετικότητας των δύο φύλων, τα χαρακτηριστικά του καθενός, υγιεινή φροντίδα και προστασία του σώματός μας.
  • Δεξιότητες κοινωνικής και συναισθηματικής μάθησης, ανάπτυξη δεξιοτήτων αυτόνομης διαβίωσης και αυτοπροσδιορισμού(φροντίδα του εαυτού , αυτοεξυπηρέτηση, προσαρμοστικότητα).
  • Δεξιότητες συνεργασίας και επίλυσης συγκρούσεων
  • Γλωσσικές και επικοινωνιακές δεξιότητες
  • Δεξιότητες παρατήρησης και επικοινωνίας.
  • Δεξιότητες του νου, γνώση και κριτική κατανόηση του εαυτού, αλλά και του κόσμου.
  • Δημιουργία σε χαρτί του μέτρου το «αγόρι» και το «κορίτσι» με διάφορα υλικά (δαχτυλομπογιές, κηρομπογιές, ύφασμα , χαρτόνια, μαρκαδόρους, μάλλινες κλωστές)
  • Κατασκευή σε χαρτόνια Α4 του πορτρέτου μας.
  • Κατασκευή του καθρέφτη μας/παιχνίδι.
  • Δημιουργία ταυτότητας.
  • Κατασκευή εξατομικευμένων εργασιών και παιχνιδιών για τη ντουλάπα μας και το πώς ντύνομαι στις εποχές του χρόνου με εικόνες.
  • Παιχνίδια παντομίμας, μουσικοκινητικά παιχνίδια . και κατανόηση αμφιπλευρικότητας.

 

Διάρκεια: επτά(7) εβδομάδες, με 7 εργαστήρια των δύο(2) ή/και τριών(3) ωρών την εβδομάδα.

Υλοποίηση: Δεκέμβριο και Ιανουάριο.

 

3η Θεματική Ενότητα : Ενδιαφέρομαι και ενεργώ

Υποθεματική : Συμπερίληψη: αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα

Τίτλος : «Ο εγώ και ο εσύ»

Βασικοί στόχοι :

  • Δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα.
  • Δεξιότητες ζωής και αποδοχή της διαφορετικότητας.
  • Καλλιέργεια δεξιοτήτων με δραστηριότητες που θα ενισχύσουν τη συνεργασία και το κλίμα αλληλοσεβασμού και αποδοχής της διαφορετικότητας στην τάξη, αλλά και στη συμπερίληψη των μαθητών/τριών με εμπόδια στη ζωή και στη μάθηση στο ευρύτερο σχολικό περιβάλλον.
  • Δεξιότητες ακρόασης και παρατήρησης.
  • Δεξιότητες ενσυναίσθησης, συνεργασίας, επικοινωνίας και επίλυσης συγκρούσεων.
  • Συνεργασία με τη Γ’ τάξη του συστεγαζόμενου 53ου Δημοτικού Σχολείου(παρόλο που το σχολείο μας μετακινήθηκε προσωρινά στους οικίσκους στο λιμάνι λόγω εργοταξιακών εργασιών, κρατάμε και συνεχίζουμε τη συνεργασία μας)  για την αποδοχή της διαφορετικότητας και καλλιέργειας δεξιοτήτων κοινωνικής συναίσθησης.
  • Ψυχοκινητικά παιχνίδια βιωματικής μάθησης.
  • Δημιουργία παιχνιδιών, τραγουδιών και συμμετοχή σε εκδηλώσεις/

 

Διάρκεια: επτά(7) εβδομάδες, με 7 εργαστήρια των δύο(2) ή/και τριών(3) ωρών την εβδομάδα.

Υλοποίηση: Φεβρουάριο και Μάρτιο.

 

4η Θεματική Ενότητα : Δημιουργώ  και Καινοτομώ-

                 Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

Υποθεματική : Stem: Εκπαιδευτική Ρομποτική

Τίτλος : «Ο Ρομποτάκης»

Βασικοί στόχοι :

  • Δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα.
  • Κριτική σκέψη, επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργικότητα
  • Δεξιότητες ζωής, επικοινωνίας και συνεργασίας,.
  • Δεξιότητες του νου, ρουτίνες σκέψεις και αναστοχασμός, υπευθυνότητας και επίλυσης προβλημάτων.
  • Δεξιότητες της τεχνολογίας, δεξιότητες Μοντελισμού και προσομοίωσης.
  • Κατασκευές, παιχνίδια και εφαρμογές.
  • Lego, οικοδομικό υλικό, τουβλάκια, πηλός, αφρώδες υλικό, ρολά από χαρτί κουζίνας, αλουμινόχαρτο, υπολογιστής με σύνδεση στο διαδίκτυο, διαδικτυακά εργαλεία.
  • Κατασκευή ρομπότ με τουβλάκια και Lego και σύνδεση με την Κρήτη, ως Ρομποτάκης.

Διάρκεια: επτά(7) εβδομάδες, με 7 εργαστήρια των δύο(2) ή/και τριών(3) ωρών την εβδομάδα.

Υλοποίηση: Απρίλιο και Μάιο.

 

          Για το σχολικό έτος 2021-2022 η Σχολική  Μονάδα  συντάσσει το Ετήσιο Σχέδιο δράσης  λαμβάνοντας υπόψη τις εξής παραμέτρους:

  • Ως κεντρικός στόχος του Σχεδίου δράσης ορίζεται ένα σχολείο χωρίς αποκλεισμούς, με αποδοχή της διαφορετικότητας. Ένα σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία όπου οι μαθητές/τριες με αναπηρία εκπαιδεύονται μέσα από καινοτόμα προγράμματα, καλλιεργώντας δεξιότητες του 21ου αιώνα, όπως η κριτική σκέψη, η επικοινωνία, η δημιουργικότητα, η αλληλεγγύη, η δημιουργική σκέψη, το φιλικό και συνεργατικό κλίμα αλλά και οι δεξιότητες ζωής, όπως η προσαρμοστικότητα, η υπευθυνότητα, η ευαισθησία και η ενσυναίσθηση, για τη συμπερίληψη των μαθητών/τριών με αναπηρία στο σχολικό περιβάλλον «ένα σχολείο για όλους», σύμφωνα με το όραμα του σχολείου που αναφέρεται στον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας του 2ου Ειδικού Νηπιαγωγείου Ηρακλείου.
  • Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων θα υλοποιηθούν Δράσεις και από τις τέσσερις(4) θεματικές ενότητες των Εργαστηρίων και η διάρκεια της κάθε θεματικής θα διαρκεί δύο(2) μήνες με την υλοποίηση πέντε(5) έως επτά(7) Εργαστήρια Δεξιοτήτων ανά Θεματική Ενότητα.
  • Η συστέγαση του σχολείου με σχολεία γενικής εκπαίδευσης και η πολύχρονη συνεργασία με προγράμματα συνεκπαίδευσης για τη συμπερίληψη και την ένταξη των μαθητών/τριών με αναπηρία και η τοποθέτηση ειδικών παιδαγωγών , ειδικού βοηθητικού προσωπικού και ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού, όπως θεραπευτών λόγου και σχολικής νοσηλεύτριας και η ενδεχόμενη τοποθέτηση και άλλων ειδικοτήτων θα συμβάλλουν ουσιαστικά, δίνοντας μία ιδιαίτερη δυναμική στον σχεδιασμό των δράσεων.
  • Τα βασικά πλεονεκτήματα της σχολικής μονάδας που θα βοηθήσουν στην καλύτερη εφαρμογή του προγράμματος, όπως αναφέρονται αναλυτικά στο Σχέδιο Δράσης της Σχολικής Μονάδας, είναι η συνολική ακαδημαϊκή και επιστημονική κατάρτιση των συμμετεχόντων Εκπαιδευτικών, Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού και Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, η άμεση συνεργασία όλων των ειδικοτήτων, η διάθεση γόνιμης και ουσιαστικής συνεργασίας όλων των μελών του προσωπικού και η αλληλεπίδραση μεταξύ τους για την επίτευξη ενός κοινού οράματος και η επαρκής υλικοτεχνική υποδομή της Σχολικής Μονάδας σε συνδυασμό με τις ψηφιακές δεξιότητες των Εκπαιδευτικών και τις θεραπευτικές προσεγγίσεις του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και την παροχή βοήθειας του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού. Η καλλιέργεια ενός σχολικού κλίματος με κύρια χαρακτηριστικά την συνεργασία, την αλληλεγγύη και την αποδοχή της προσωπικότητας του άλλου.
  • Ως Συντονίστρια του Προγράμματος ορίζεται η Εκπαιδευτικός και Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου Νικολέττα Σαμαρά, ως Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί ορίζονται οι Μαρία Ανδρουλάκη, Μαρία Κατσιγιάννη, Φουντουλάκη Αικατερίνη, ως συμμετέχοντες ορίζονται το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό Άννα-Μαρία Ζαχαριουδάκη, Σταματία Κρεούζη, Ειρήνη Τρευλάκη, το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό Δημήτριος Παπαδάκης ΠΕ21, Χατζηδάκη Αντωνία ΠΕ25 και ενδεχομένως άλλες ειδικότητες που αναμένεται να τοποθετηθούν στη Σχολική Μονάδα. Όλο το Προσωπικό θα συνεργάζεται και θα αποφασίζει από κοινού τις δράσεις προς υλοποίηση ανά θεματική ενότητα με την κατάλληλη προσαρμογή και διαφοροποίηση στις ανάγκες, τα ενδιαφέροντα και τις κλίσεις των μαθητών/τριών με αναπηρία και των δύο(2) τμημάτων, Πρωινό και Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.

Συνεργασία θα υπάρξει και με επιλεγμένους φορείς του προγράμματος, οι οποίοι αναφέρονται αναλυτικά στο Σχέδιο Δράσης της Σχολικής Μονάδας, όπως το Ιστορικό Μουσείο Κρήτης, η Παιδική Helmepa, καθώς και με τα συστεγαζόμενα σχολεία γενικής εκπαίδευσης  και όπου κριθεί αναγκαίο με τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης Κρήτης κ. Γιγουρτάκη Μαρία. Το υλικό και τα προϊόντα της εργαστηριακής δουλειάς δύναται να παρουσιαστεί σε μέλη της ευρύτερης σχολικής κοινότητας για τη διάχυση των αποτελεσμάτων και την ευαισθητοποίηση της τοπικής κοινωνίας και την ενεργό σύνδεση του σχολείου με την ευρύτερη κοινότητα.

Η διάχυση των επιμέρους και των συνολικών αποτελεσμάτων της κάθε θεματικής ενότητας θα γίνει με διάφορους τρόπους όπως αυτοί αναφέρονται αναλυτικά στο σχέδιο της Σχολικής Μονάδας, όπως ενημερωτικό υλικό προς τους γονείς/κηδεμόνες, κοινωνικές ιστορίες, φύλλα εργασίας, κατασκευές και άλλο υλικό για την τακτική ενημέρωσή τους σχετικά με τη διεξαγωγη των Εργαστηρίων ανά θεματική ενότητα και υποθεματική.

Τα στάδια υλοποίησης των επιμέρους Εργαστηρίων θα ακολουθήσουν τη βιωματική προσέγγιση του προς μελέτη θέματος, τη διδακτική προσέγγιση της διαδικασίας του τεχνικού σχεδιασμού(προσδιορισμός ανάγκης, έρευνα στις ανάγκες του προβλήματος, ανάπτυξη πιθανών λύσεων, επιλογή της βέλτιστης λύσης, κατασκευή προτύπων, αξιολόγηση της λύσης, επικοινωνία της λύσης, επανασχεδιασμός), θα αξιοποιηθούν παιγνιώδεις δράσεις και σύγχρονες στρατηγικές-ρουτίνες σκέψης.

Το Σχέδιο Δράσης Σχολικής Μονάδας που έχει ήδη συνταχθεί θα υλοποιηθεί με παρόμοιο τρόπο και από τα δύο(2) τμήματα κατά τη λειτουργία του Πρωινού Τμήματος και σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου και του Προσωπικού, τηρώντας τα Υγιειονομικά Πρωτόκολλα κατά της νόσου Covid-19 και περιλαμβάνει:

1η Θεματική Ενότητα : Φροντίζω το Περιβάλλον

Υποθεματική : Παγκόσμια και τοπική κληρονομιά\

Τίτλος : «Ψηλαφίζω το παρελθόν»

Βασικοί στόχοι :

  • Δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα.
  • Συνεργασία με το Ιστορικό Μουσείο Κρήτης και με αφορμή το φετινό εορτασμό των Ευρωπαϊκών Ημερών Πολιτιστικής Κληρονομιάς «Κληρονομιά ανοιχτή σε όλους!» συμμετοχή στο πιλοτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα με θέμα «Ψηλαφίζω το παρελθόν».
  • Δεξιότητες κοινωνικής ζωής.
  • Γνωριμία με το μουσειακό περιβάλλον.
  • Εισαγωγή στην έννοια του παρελθόντος
  • Αισθητηριακή προσέγγιση των μουσειακών συλλογών.
  • Βιωματική ερμηνεία των εκθεμάτων.
  • Ανάπτυξη συνεργασίας και κοινωνικότητας.
  • Γνωριμία με τη μακέτα της πόλης του Ηρακλείου έκτασης 15 περίπου τετραγωνικών μέτρων που αναπαριστά  υπό κλίμακα 1:500 την πόλη στα μέσα του 17ου αιώνα .
  • Συνεργασία με τη μουσειοπαιδαγωγό για αναγνώριση των βασικών χαρακτηριστικών της πόλης(δρόμοι, κτήρια, τείχη, ελεύθερος χώρος) και «παιχνίδι» με τα φωτεινά μνημεία της μακέτας.
  • Με άξονα τη βενετσιάνικη Κάντια θα οργανωθούν κατασκευές, παιχνίδια και δημιουργίες που κινητοποιούν τις αισθητηριακές και επικοινωνιακές τους δεξιότητες.
  • Δημιουργία παζλ με χάρτη του Ηρακλείου της Ενετοκρατίας, ειδικά κατασκευασμένο, ώστε να προσφέρει αισθητηριακά ερεθίσματα.
  • Δημιουργία του δικού μας χάρτη της πόλης με ποικιλία διαφορετικών υλικών(δαχτυλομπογιές, ύφασμα, πλαστελίνη, κηρομπογιές, μαρακαδόρους).
  • Ενημερωτικό υλικό προς τους γονείς μέσω κοινωνικής ιστορίας.

Διάρκεια: επτά(7) εβδομάδες, με 7 εργαστήρια των δύο(2) ή/και τριών(3) ωρών την εβδομάδα.

Υλοποίηση από τις 24 Σεπτεμβρίου, Οκτώβριο και Νοέμβριο.

 

 2η Θεματική Ενότητα : Ζω καλύτερα- Ευ ζην

Υποθεματική : Γνωρίζω το σώμα μου

Τίτλος : «Καθρέφτη-Καθρεφτάκι μου»

Βασικοί στόχοι :

  • Δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα.
  • Δεξιότητες ζωής.
  • Γνώση και κριτική κατανόηση του εαυτού: γνωριμία με τον εαυτό μου, αναγνώριση της διαφορετικότητας των δύο φύλων, τα χαρακτηριστικά του καθενός, υγιεινή φροντίδα και προστασία του σώματός μας.
  • Δεξιότητες κοινωνικής και συναισθηματικής μάθησης, ανάπτυξη δεξιοτήτων αυτόνομης διαβίωσης και αυτοπροσδιορισμού(φροντίδα του εαυτού , αυτοεξυπηρέτηση, προσαρμοστικότητα).
  • Δεξιότητες συνεργασίας και επίλυσης συγκρούσεων
  • Γλωσσικές και επικοινωνιακές δεξιότητες
  • Δεξιότητες παρατήρησης και επικοινωνίας.
  • Δεξιότητες του νου, γνώση και κριτική κατανόηση του εαυτού, αλλά και του κόσμου.
  • Δημιουργία σε χαρτί του μέτρου το «αγόρι» και το «κορίτσι» με διάφορα υλικά (δαχτυλομπογιές, κηρομπογιές, ύφασμα , χαρτόνια, μαρκαδόρους, μάλλινες κλωστές)
  • Κατασκευή σε χαρτόνια Α4 του πορτρέτου μας.
  • Κατασκευή του καθρέφτη μας/παιχνίδι.
  • Δημιουργία ταυτότητας.
  • Κατασκευή εξατομικευμένων εργασιών και παιχνιδιών για τη ντουλάπα μας και το πώς ντύνομαι στις εποχές του χρόνου με εικόνες.
  • Παιχνίδια παντομίμας, μουσικοκινητικά παιχνίδια . και κατανόηση αμφιπλευρικότητας.

 

Διάρκεια: επτά(7) εβδομάδες, με 7 εργαστήρια των δύο(2) ή/και τριών(3) ωρών την εβδομάδα.

Υλοποίηση: Δεκέμβριο και Ιανουάριο.

 

3η Θεματική Ενότητα : Ενδιαφέρομαι και ενεργώ

Υποθεματική : Συμπερίληψη: αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα

Τίτλος : «Ίδιοι μα και διαφορετικοί»

Βασικοί στόχοι :

  • Δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα.
  • Δεξιότητες ζωής και αποδοχή της διαφορετικότητας.
  • Καλλιέργεια δεξιοτήτων με δραστηριότητες που θα ενισχύσουν τη συνεργασία και το κλίμα αλληλοσεβασμού και αποδοχής της διαφορετικότητας στην τάξη, αλλά και στη συμπερίληψη των μαθητών/τριών με εμπόδια στη ζωή και στη μάθηση στο ευρύτερο σχολικό περιβάλλον.
  • Δεξιότητες ακρόασης και παρατήρησης.
  • Δεξιότητες ενσυναίσθησης, συνεργασίας, επικοινωνίας και επίλυσης συγκρούσεων.
  • Συνεργασία με τη Στ’ τάξη του συστεγαζόμενου 53ου Δημοτικού Σχολείου για την αποδοχή της διαφορετικότητας και καλλιέργειας δεξιοτήτων κοινωνικής συναίσθησης.
  • Ψυχοκινητικά παιχνίδια βιωματικής μάθησης.
  • Δημιουργία παιχνιδιών, τραγουδιών και συμμετοχή σε εκδηλώσεις/

 

Διάρκεια: επτά(7) εβδομάδες, με 7 εργαστήρια των δύο(2) ή/και τριών(3) ωρών την εβδομάδα.

Υλοποίηση: Φεβρουάριο και Μάρτιο.

 

4η Θεματική Ενότητα : Δημιουργώ  και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

Υποθεματική : Stem: Εκπαιδευτική Ρομποτική

Τίτλος : «Ο Ρομποτάκης»

Βασικοί στόχοι :

  • Δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα.
  • Κριτική σκέψη, επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργικότητα
  • Δεξιότητες ζωής, επικοινωνίας και συνεργασίας,.
  • Δεξιότητες του νου, ρουτίνες σκέψεις και αναστοχασμός, υπευθυνότητας και επίλυσης προβλημάτων.
  • Δεξιότητες της τεχνολογίας, δεξιότητες Μοντελισμού και προσομοίωσης.
  • Κατασκευές, παιχνίδια και εφαρμογές.
  • Lego, οικοδομικό υλικό, τουβλάκια, πηλός, αφρώδες υλικό, ρολά από χαρτί κουζίνας, αλουμινόχαρτο, υπολογιστής με σύνδεση στο διαδίκτυο, διαδικτυακά εργαλεία.
  • Κατασκευή ρομπότ με τουβλάκια και Lego και σύνδεση με την Κρήτη, ως Ρομποτάκης.

 

Διάρκεια: επτά(7) εβδομάδες, με 7 εργαστήρια των δύο(2) ή/και τριών(3) ωρών την εβδομάδα.

Υλοποίηση: Απρίλιο και Μάιο.